FAQ

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen!

Voor scholen

Binnen hoeveel tijd komen de inlogkaarten?

De inlogkaarten komen binnen 2 weken. Hierop staat een kleine afbeelding van de portretfoto en een unieke inlogcode waarmee de ouders/verzorgers de foto’s online kunnen bekijken en eventueel bestellen van alleen hun eigen kind. De inlogkaarten worden per post verstuurd aan de school.

Hoe worden de ouders/verzorgers op de hoogte gebracht van de schoolfotodag?

Zodra bij ons de datum en de achtergrond keuze bekend zijn sturen wij de school een ouderbrief met alle informatie van de fotodag, inclusief voorbeelden van de 2 achtergronden. Deze brief kan ongeveer 2 weken van te voren door de school doorgestuurd worden naar de ouders/verzorgers, zodat zij helemaal op de hoogte zijn van de schoolfotodag.

Hoeveel foto’s worden er gemaakt?

Er worden meerdere foto’s gemaakt in verschillende poses. De leukste foto’s worden online gezet. de ouders/verzorgers ontvangen een persoonlijke inlogkaart met alle gegevens voor het bekijken en gemakkelijk online bestellen van de mooie foto’s.

Hoeveel fotografen komen er op de schoolfotodag?

Wij komen altijd met 2 enthousiaste fotografen! De een fotografeert terwijl de ander zorgt voor de mooiste glimlach en de positie. Soms ook met een 3de fotograaf die ondertussen de groepsfoto’s gaat maken (als de school meer dan 125 leerlingen heeft). De groepsfotograaf begint de dag tegelijkertijd met fotograferen als de 2 fotografen met de individuele foto’s, maar met een andere groep.

Hoeveel tijd is er nodig voor het maken van de foto’s?

Omdat wij de kinderen met 2 achtergronden op de foto zetten is het mogelijk tot ongeveer 225/250 kinderen op 1 dag te fotograferen. Met grotere scholen komen we 2 of 3 dagen. Is de keuze 1 achtergrond dan kunnen we meer kinderen op 1 dag op de foto zetten.

Is er hulp nodig op de schoolfotodag?

Dat zou heel fijn zijn. 1 hulp(ouder) voor het halen van de groepen en het checken van de kinderen op schone gezichtjes en nette haren. En als er een 3de fotograaf is voor de groepsfoto’s, 1 hulp(ouder) voor het halen van de groepen.

Kan er een teamfoto gemaakt worden?

Er kan een teamfoto gemaakt worden. Vroeg in de ochtend, tussendoor of vlak na schooltijd.

Komen jullie ook op kinderdagverblijven en/of peuterspeelzalen?

Jazeker. Neem direct contact op met Chantal via het mail adres chantal@hollandschoolfotografie.nl voor meer informatie en beschikbaarheid. Probeer meteen zoveel mogelijk informatie te vermelden zoals: 1. naam KDV of PSZ, 2. plaats KDV of PSZ, 3. aantal kinderen, 4.gewenste datum voor fotodag

Kunnen broertjes en zusjes die niet bij elkaar op school zitten met elkaar op de foto?

Dit kan in overleg met school, voor of na schooltijd afhankelijk van hoeveel leerlingen de school heeft. Mocht hiervoor gekozen worden, dan adviseren wij om een inschrijfformulier op school op te hangen waar de ouders/verzorgers zich op in kunnen schrijven. Elk kwartier 7 sets, qua tijd aansluitend.

Kunnen broertjes en zusjes die op dezelfde school zitten met elkaar op de foto?

Ja dit kan als de school hiervoor kiest.

Op welke achtergronden worden de kinderen gefotografeerd?

De kinderen kunnen op 2 achtergronden gefotografeerd worden ( 1 achtergrond is natuurlijk ook mogelijk). De school mag de 2 achtergronden zelf uitkiezen. Op de 1ste achtergrond wordt een portretfoto gemaakt en op de 2de achtergrond een leuke pose (in overleg met de school).

Waar worden de groepsfoto’s gemaakt?

Als het goed weer is en de temperatuur is lekker genoeg dat de kinderen zonder jas (even) naar buiten kunnen , is het altijd het leukst en het mooist om het buiten te doen. Groen of de school als achtergrond kijkend vanaf welke kant de zon komt. Met minder warm weer wordt de groepsfoto binnen gemaakt. Dit kan in een ruime hal, gymzaal of aula van de school.

Wat is er mogelijk als een kind niet op school was?

Wij hebben 2x per jaar een terugkomdag in onze studio in Dordrecht. 1x in juni en 1x in november. De school krijgt hier een uitnodigingsbrief voor die zij kunnen doorsturen aan de ouders/verzorgers. Zij kunnen zich dan bij ons hiervoor opgeven.

Wat zijn de prijzen voor de verschillende fotoproducten?

Met de code: FGKNPP en wachtwoord: voorbeeld bent u van harte welkom om in onze voorbeeldmap in te loggen en alle verschillende producten met de bijbehorende prijzen te bekijken. Kopieer de code, onthoud het wachtwoord en klik op inloggen schoolfoto’s  boven aan de webpagina

We zoeken met spoed een nieuwe schoolfotograaf?

U bent van harte welkom om te mailen of te bellen. Chantal kijkt samen met u naar de mogelijkheden. U kunt haar bereiken via de email: chantal@hollandschoolfotografie.nl of telefonisch: 06 12 20 22 95

Vermeld bij mailcontact meteen de gewenste schoolfotodatum(s), de school, plaats en het aantal leerlingen.

Welke achtergronden zijn er?

We hebben een ruime keuze uit achtergronden. Welke we op dit moment hebben kunt u terugzien in ons online magazine voor scholen.

Wordt er een groep 8 afscheidsfoto gemaakt?

Dit is mogelijk in overleg. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor, met of zonder namen. Koppenfoto met eventueel de school op de achtergrond, wazig of scherp. Eigen inbreng en ideeën zijn ook mogelijk.

Wordt er een planning gemaakt voor de schoolfotodag?

De planning voor de schoolfotodag wordt in principe door de school (ouderraad) gemaakt. Omdat zij dan rekening kunnen houden met eventuele gymtijden enz. Wij kunnen ook de planning maken of hierbij helpen.

Voor ouders

Hoelang duurt het voordat we de foto’s kunnen bekijken?

De inlogkaarten worden binnen twee weken na de laatste schoolfotodag aan de school verstuurd. Zodra de school de inlogkaarten binnen heeft gekregen zal de school de inlogkaarten met de kinderen meegeven.

Hoeveel foto’s worden er gemaakt?

Er worden meerdere foto’s gemaakt in verschillende poses. De leukste foto’s worden online gezet. We streven naar het online zetten van 5 foto’s per kind. Dit kan altijd afwijken door allerlei factoren.

Kunnen broertjes en zusjes die niet bij elkaar op school zitten met elkaar op de foto?

Dit kan in overleg met school, voor of na schooltijd afhankelijk van hoeveel leerlingen de

school heeft.

Kunnen broertjes en zusjes die op dezelfde school zitten met elkaar op de foto?

Ja dit kan als de school hiervoor kiest.

Mijn kind was ziek of afwezig op de schoolfotodag?

Wij hebben 2x per jaar een terugkomdag in onze studio in Dordrecht. 1x in juni en 1x in

november. De school krijgt hiervoor een uitnodigingsbrief voor die zij doorsturen aan de ouders/verzorgers

Op welke achtergronden worden de kinderen gefotografeerd?

De school heeft een keuze gemaakt voor 2 achtergronden. Op de informatiebrief die u heeft ontvangen zijn de twee achtergronden weergegeven.

Wanneer worden de bestelde foto’s bezorgt?

Binnen 1 a 2 werkdagen worden de foto’s thuis afgeleverd. Houd u er rekening mee dat de post soms wat vertraging kan hebben.

Wat is het kledingadvies?

Laat uw kind stralen in de kleding en kleuren die hem of haar het mooiste staat, afgestemd op de gekozen achtergronden. Dit kunnen lichte en rustige kleding/kleuren zijn of juist felgekleurd.
Mocht uw kind samen op de foto gaan met zijn of haar broertjes en/of zusjes dan adviseren wij de kleding op elkaar af te stemmen voor een prachtig resultaat.

Wat zijn de prijzen voor de verschillende fotoproducten?

Met de code: FGKNPP en wachtwoord: voorbeeld bent u van harte welkom om in onze voorbeeldmap in te loggen en alle verschillende producten met de bijbehorende prijzen te bekijken. Kopieer de code, onthoud het wachtwoord en klik op inloggen schoolfoto’s  boven aan de webpagina

De inlogkaart

Hoelang duurt het voordat we de foto’s kunnen bekijken?

De inlogkaarten worden binnen twee weken na de laatste schoolfotodag aan de school verstuurd. Zodra de school de inlogkaarten binnen hebben zal de school de inlogkaarten met de kinderen meegeven.

Ik ben de inlogkaart kwijt

U kunt mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl met de volgende gegevens:
1.school, 2.groep van uw kind, 3.een omschrijving van uw kind of een foto van uw kind. Evelyn zoekt dan de fotomap van uw kind op en geeft de inloggegevens aan u door.

Mijn kind heeft geen inlogkaart gekregen?

Als uw kind niet aanwezig was op de schoolfotodag klopt het dat uw kind geen inlogkaart heeft gekregen. Wilt u wel graag toegang hebben tot de groepsfoto dan kunt u uw verzoek mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl

Was uw kind wel aanwezig op de schoolfotografiedag vraag dan eerst bij de docent van uw kind na of de inlogkaart al is meegegeven aan uw kind. Controleer eventueel de tassen en jas of broekzakken. Mocht de inlogkaart niet terecht komen dan kunt u mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl met de volgende gegevens:
1.school, 2.groep van uw kind, 3.een omschrijving van uw kind of een foto van uw kind. Evelyn zoekt dan de fotomap van uw kind op en geeft de inloggegevens aan u door.

Wat houd het gratis verzenden in?

Als u een bestelling plaats van €25,- of hoger voor de datum die op uw inlogkaart staat betalen wij de verzendkosten voor u!

Mijn bestelling

Het lukt niet om in te loggen?

Controleer goed dat u de juiste code en wachtwoord opgeeft. De code en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.  Wilt u een medewerker spreken kunt u bellen met de klantenservice van Oypo: 040-8200214 (werkdagen, 10:00-12:00 uur) of mailen naar support@oypo.nl

Hoe kan ik schoolfoto’s bestellen?

Het bestellen van de schoolfoto’s gaat geheel online en hebben wij uitbesteed aan het bedrijf Oypo. De online winkelomgeving, bestelprocedure, afdrukken van de bestelling en verzenden van de bestelling wordt geheel verzorgd door hen. Op werkdagen zijn ze telefonisch bereikbaar van 10.00 uur t/m 12.00 uur. Hierbuiten kunt u ze mailen op support@oypo.nl

Via de knop “Inloggen schoolfoto’s” komt u bij de inlogpagina. Hier voert u de code en wachtwoord in die op de inlogkaart staan. U kunt nu de foto’s bekijken en de fotoproducten bekijken en eventueel uw bestelling plaatsen.

Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen/niet compleet/verkeerd fotoproduct?

Voor al deze vragen kunt u terecht bij support@oypo.nl  Voor een snelle afhandeling is het verstandig de volgende zaken meteen te vermelden: ordernummer, duidelijk het probleem met eventueel foto’s toegevoegd.

Waarom kan ik geen bestelling plaatsen?

Als het niet lukt om een bestelling te doen, controleer dan in uw internetbrowser of JavaScript en ontvangst van cookies zijn ingeschakeld. Hebt u een Apple-computer, gebruik dan de internetbrowser Safari of Firefox

Wanneer worden de bestelde foto’s bezorgt?

Binnen 2 a 3 werkdagen worden de foto’s thuis afgeleverd. Houd u er rekening mee dat de post soms wat vertraging kan hebben.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor een bepaalde datum besteld (deze datum staat op de inlogkaart) zijn de verzendkosten gratis bij bestellingen van €25,- en hoger. Het is mogelijk met meerdere inlogcodes 1 bestelling te plaatsen. De foto’s worden naar huis verstuurd. Buiten de gratis verzenden periode zijn de verzendkosten €2,95 voor de bestellingen die door de brievenbus passen. Voor grotere fotoproducten zijn de verzendkosten €6,95

De schoolfoto's

Hoelang blijven de foto’s online staan?

De foto’s blijven standaard 18 maanden online staan. Na deze periode worden de foto’s automatisch verwijderd van de servers en is het niet meer mogelijk te foto’s te bekijken.

Ik mis de broer/zus foto’s?

U kunt mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl Geeft meteen ook de school, groep en leerlingnummer door die op de inlogkaart staan. Evelyn kijkt het dan voor u na en houd u op de hoogte over de voortgang.

Mijn kind heeft de waterpokken, een bult, een wondje, een kras, kan dit weg gehaald worden?

Het portret wordt standaard gecontroleerd op oneffenheden in het gezicht. Mochten we bij het portret toch iets over het hoofd hebben gezien dan kunt u mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl met het fotonummer. De overige foto’s worden niet standaard gecontroleerd op oneffenheden in het gezicht. Mocht er een foto zijn waar u graag iets op verwijderd of veranderd ziet dan kunt u het verzoek mailen naar evelyn@hollandschoolfotografie.nl met het fotonummer vermeld en wat u graag anders ziet. Evelyn bekijkt dat of uw verzoek mogelijk is en houd u hiervan op de hoogte. Let op dat dit niet kan als u al een bestelling heeft geplaatst. Pas na bericht van Evelyn dat de bewerkte foto online staat kunt u de bestelling plaatsen.